Cvičení obranné herní činnosti č. 0: „domeček“ (přihrávkové a střelecké koridory)
ZAČÁTEČNÍCI
- Ukázka (2 min): přihrávkové a střelecké koridory, odstupování
- Utvořte skupiny po 5 hráčích (tři hráči na silné a dva na slabé straně), přičemž jedna skupina je v útoku a druhá v obraně; zbývající hráči čekají u čáry území. Cvičení začněte pomalými přihrávkami v koridorech okolo perimetru (bez přihrávek ob hráče), trenéři vysvětlují, jak se v závislosti na pohybu míče mění postavení jednotlivých hráčů. Ve druhé fázi hráči vybíhají ze středu hrací plochy do svých příslušných pozic, hlásí svou pozici (nahoře, uprostřed nebo dole) a hlásí „svého“ hráče.
- Varianta 1 (10 min): statické přihrávkové koridory Hráči v útoku se minimálně pohybují a přihrávají si především ob hráče přihrávkovými koridory skrz tzv. domeček. Když hráč v útoku přijme přihrávku, všichni obránci příslušně změní své postavení. Pokud míč spadne, začíná se znovu z jiné standardní útočné pozice.
- Po jedné nebo dvou minutách skupiny vystřídejte – na místo útočníků přicházejí noví hráči, útočníci jdou bránit a obránci odcházejí. V každé další sérii hráči nastupují na jinou pozici (v útoku i obraně). Brankář sleduje míč a procvičuje pohyb po brankovišti a práci nohou.
Varianta 2 (10 min): dynamické přihrávkové koridory Stejné jako předchozí, útočící a bránící hráči mají ale větší volnost pohybu, byť útočníci stále nesmějí opustit prostor své útočné pozice (varianta 2A), resp. mohou rotovat a zaplňovat volné pozice (varianta 2B).
Varianta 3 (10 min): střelecké koridory s tenisákem Stejné jako předchozí, hraje se ale s tenisovým míčkem a hráči mohou vystřelit, kdykoliv to považují za účelné. Obránci nyní musejí pokrývat přihrávkové koridory a zároveň hlídat střelecké koridory (zabránit střelbě přes clonu/hráče).
Varianta 4 (10 min): počítání přihrávek Stejné jako předchozí, trenéři počítají úspěšné přihrávky bez spadnutí míče. Po ztrátě míče se počítá znovu od nuly.
Would you like to share your thoughts?
Your email address will not be published. Required fields are marked *
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.
Would you like to share your thoughts?
Your email address will not be published. Required fields are marked *
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.
0 Comments